Sagaserien gir deg:

• få komponenter
• en ytterligere styrking av grunnleggende ferdigheter
• kronologisk litteraturhistorie
• ryddige og brukervennlige bøker.
• fokus på sjangerlære
• mer sakprosa
• flere norske og nordiske tekster
• enda flere og bedre oppgaver

Sagaserien består av:

• ei grunnbok per trinn
• ei fellesspråklig lesebok per trinn som følger strukturen i grunnboka.
  Leseboka inneholder også oppgaver
• grammatikk- og rettskrivingsbok som følger eleven gjennom
  hele ungdomsskolen
• lærerveiledning på nettet og i papirutgave
• fyldig nettressurs
• digital bok som kan benyttes på interaktive tavler, pc og nettbrett.

Språihistorie 1940–60

10_maalstriden_arnulf oeverland.jpg

Arnulf Øverland i arbeidsværelset sitt. CC - Leif Ørnelund/Oslo museum

I tida rett etter 2. verdskrigen var fire av fem nordmenn for å slå saman dei to skriftspråka, rett nok helst med bokmålet som utgangspunkt.

Men ikkje alle likte tanken om ei tilnærming mellom nynorsk og bokmål. Formannen i Riksmålsforbundet, Arnulf Øverland, var fortvilt over alle tilnærmingsformene i bokmålet. Bokmålet hadde ingen eigen litteratur, meinte han. Ingen kunne dessutan snakke språket, og ingen kunne skrive det.

Foreldre i Oslo skipa «Foreldreaksjonen mot samnorsk». Skolebøker vart retta av sinte foreldre, og bøker vart brende på bål fleire stader. Resultatet av protestane vart at rettskrivingsreforma frå 1938 vart moderert. I 1959 kom ein ny læreboknormal.

Test deg sjølv

Kor mykje har du fått med deg av det du har lese? Test deg sjølv.

1. Kva meinte folk flest det var best å gjere med skriftspråket i åra etter 2. verdskrigen?

2. Kven var formann i Riksmålsforbundet i 1949?

3. Kvifor var han imot bokmålet?

© Fagbokforlaget | Kanalveien 51 | 5068 Bergen | Ordretelefon: 55 38 88 38 | Ordrefaks: 55 38 88 39 | ordre@fagbokforlaget.no | Cookies